Blodbad vid vasken

Har borjar ata mycket tonfisksallad sen jag kom hit, enkelt och gott. Sa har sakert oppnat minst 10 tonfiskburkar pa inte sa lang tid.. Men igar nar jag oppnar burken sa slinter jag..Kanns inte sa mycket, men det  forsar blod fran langfingret...Verkligen pumpar blod sa jag skvatter blod over hela vasken.
Ropar pa Mathilda och jag haller fingret under vattnet ett tag men far panik nar det inte slutar bloda, torkar av pa en servett sen fort pa med plaster.. USCCH!
Blir snurrig och svimfardig sa maste lagga mig pa golvet. Stackars Mathilda far torka upp allt blod.
Pa kvallen nar jag tar bort plastret ser jag att det nog e varre an jag trott. Sofia trodde jag behovde sy, men palla.
Gick till apoteket och kopte san rengoring och speciella plaster. Sofia fick leka lakare och plastra om mitt finger. Sa nu vagar jag inte ta av det forran det lakt ihop. Nu imorse var det blod och var som lakt...Blaaa.

ANNARS sa e allt bra =)
Folk borjar och slutar pa kontoret, trist nar folk man gillar slutar..Men kan ju traffa dom enda salange de e kvar i Playa del Ingles :)

Spanskakurs 13 november! mandagar och onsdagar.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Aj aj, incidenten med tonfiskburken lät ju inte alls så mysigt..! Du får va rädd om dej Sanna-Panna!

Tack så mkt för din kommentar i min blogg förresten, det värmde. :) Kände ett behov av att skriva av mej lite.

Saknar dej gumman, känns tomt utan dej här! Många gånger jag tänkt att vi kan sticka o sola eller dra till Max eller bara ses och så har jag kommit på att du är ju inte här.. :'(

Hoppas allt är bra där borta iallafall, låter som det mesta ordnat sej iallafall när man läser din blogg, skönt att höra! Good way to keep us back home updated! :)

Puss, love u.

2006-10-24 @ 19:21:40
Postat av: Mamma

Hej lilla gumman.
Du måste vara rädd om dig och vara uppmärksam så att det inte blir infekterat.Lova att du går till läkare om det inte läks som det ska.

Puss & kram, love u

2006-10-25 @ 16:23:00
Postat av: Andrea

Naaw, liten Banana. Akta fingrarna. Vi saknar dig här. Kimmy vill ha sin fanklubb i soffan när han kolla på dåliga komedier, Nemo vill sticka klorna i någons tår på morgonen, Noelle vill bli skrämd av någon och jag vill ha någon att shoppa med. WE MISS YOU!

2006-10-25 @ 18:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback