Ny vecka

Nu har jag varit i Sverige i en vecka, känns helt okej, men vill såklart mest härifrån.
Men helgen har varit trevlig! Träffade Catharina i fredes, körde runt lite, lyssna på musik och snacka skit, sen kollade vi på Eddie Izzard :) han e ju så grym!
I lördes va jag på väla lite med Sabina, träffade Jonna och på kvällen åkte jag och Jonna in till stan och åt på Thai Corner, jag blev bjuden som en sen födelsedagspresent =) Innan dess fixade jag lite, har antagligen fått jobb nu. Det e ju skönt :) speciellt om jag nu stannar i Sverige över sommaren.
Igår firades Kimmy, min storebror som fyllt "22" (29). Vi åt god mat, spelade Wii och såg på One Tree Hill =)

Jag & Rebecka

Mona & Rebecka

Ca 8 på morgonen, söta Mona sover på stranden efter att vi partajat på Nikki Beach :)

Mona & Rebecka, på Gaucho :)

Rebecka på stranden. Saknar er babes!

Hade ingen bild på dig Mathilda, dessa e tagna med mobilen. Men jag saknar självklart dig med :)

Back in Sweden

Nu sitter jag på mitt lilla rum i Påarp.
Känns konstigt att vara här, saknar SJÄLVKLART Gran Canaria.

Men ja, lördes va sista festkvällen, såg till att inte bli för full för man vill ju minnas sista kvällen :P
Sista låten som spelades när Scandic stängde var passande nog "Time of my life" från Dirty dancing :( Sa hejdå till Roberto, ägaren, innan vi drog vidare till Chic. "See you in three weeks" sa han...Hmm ;) Ja de flesta återvänder väl..
På söndagen tog jag de lugnt, sov rätt länge sen packade jag. Jag, Mona, Rebecka, Mathilda, Andreas, Kristian och Håkan åkte till Meloneras sen och åt på en restutang där, jättemysigt och skitgod mat :) Sen gick jag till Las Olas och sa hejdå till några där. Det var inte lönt att gå och lägga sig for taxin hämtade mig 4.
Flygresan gick bra, byte i Madrid.. Passade på att köpa vodka på tax-freen.
Pappa hämtade mig på flygplatsen. Jag hade inte ätit nånting så köpte med en Whopper hem :P
Packade upp det mesta, åt tacos...Sen såg jag tre avsnitt av Playa del Sol innan jag gick o la mig. Sicken tortyr! Klart man längtar tillbaka till Playa del Ingles då.. Men men, I'll be back!

Idag har jag träffat
Åsa och Sabina iallafall :) Saknat er!
OCH jag har bokat tid hos frisören, Sanna ska bli brunett. Adios Rubia! Ska ta ut mina extensions nästa torsdag och göra bruna slingor, sen sätta in ny hårförlängning. Liiite blondt ska jag ha i, men de mesta brunt.
Ska bli intressant.

Amadores & Konsert

Igar akte vi antligen till Amadores!  Det va jattefint, finare an Anfi tillomed. Solade i typ tre, fyra timmar. Badade faktiskt men den va svinkallt. Sen at vi pa en resturang dar vid stranden. Mysigt!
Pa kvallen satt vi och forfesta hemma, sen nar Mona gick till sig for att hamta nagot sa horde hon musik fran San Fernando-parken. Kom pa att det var en gratiskonsert dar :) Sa vi gick dit och bandet var skitbra! Hette Macaca eller natt sant..Spanskt.
Sa vi hangde typ bakom scenen sen nar konserten var slut och snackade lite med bandet, den ena killen fick vi med till Scandic, haha! Knappte ganska manga kort igar med min engangskamera, ska framkalla imorgon om jag hinner. Maste packa imrg..shit va tiden gar. Ikvall blir de sjalvklart party, sista gangen om man inte gar ut en liten svang imorgon ocksa. Jag och Rebecka ska iallafall kaka pa Hard Rock Cafe ikvall :)

Wellness Center

Igar var jag, Mathilda och Rebecka pa Holiday Worlds spa. Vi badade i poolen (Rebecka gjorde bomben), satt i angbastu och vanlig bastu, badade bubbelpool och nan konstig massagegrej.
Pa kvallen visste vi inte om vi palla festa, men ska man bara sitta hemma? Sa vi gick ut, va faktiskt en riktigt rolig kvall och vi lyckades halla ihop alla 4 ratt bra :) Sen hande lite som va trist men det e inget att bry sig om..
Idag skulle vi till Amadores, men den e lite molnigt sa tar kanske de imorgon. Ska kolla upp om de gar nan bra film pa bio som e pa engelska!
Snart Sverige :S usch, kommer bli sa sjukt uttrakad..

Sanna

Mitt "Sanna"-halsband e borta :( har varit de ett par dagar nu. Tror det var i mandags som jag tog av det for att ha ett annat halsband pa mig och sen dess hittar jag inte de. Aker INTE fran denna on utan det! Eller ja, det kanske jag maste..

Annars njuter jag av semestern. Va pa stranden lite idag sen har jag bara slappat, va nyss ute en runda med Tequila. (Monas mops) Ska handla lite mat snart. Pa onsdag, torsdag och fredag e Rebecka och Mathilda lediga for att kunna umgas med mig :) Vi tankte aka till Amadores och Anfi bland annat.
Kollade precis upp busstiderna med bussen som aker till flygplatsen. Det gar ingen buss som passar mig sa jag maste hosta upp typ 30-40 euro till taxi. faan.

Stormigt & molnigt

Mm, vadret pa Gran Canaria har inte varit lika perfekt som vanligt de senaste tre dagarna. Igar och i forrgar var det varmt och soligt som vanligt MEN vaaaldigt blasigt. Det gick inte att va pa stranden. Igar gick jag in pa ett hotell och latsades bo da sa att jag kunde ligga vid deras pool. Sa det va gott.
Sen igar var vi va Atlantico ocksa, jag kopte bara ett par byxor och en bodylotion. Maste spara mina pengar.
Idag ar det varmt och skont MEN jattemolnigt. Sa ingen sol. Fast det e val trevligt med omvaxling.. Som Mona sa "Jag hoppas nastan det ska regna, lite forandring".
Fast om det regnar vet jag inte om jag vill ut o partaja. Men det blir nog fest ikvall. Tog det lugnt igar, sag 4 avsnitt av Lost.
Ska hamta ut mina foton som jag framkallat, men det va siesta just nu..

Puerto de Mogán

Det blev party i mandes, precis som jag skrev. Dagen efter akte jag, Hakan och tre vanner som han har pa besok till Puerto de Mogán, en jattemysig liten fiskeby typ 40 min med bil harifran. Jattegullig by, som ett litet Venedig!
Vi at pa en resurang som liksom lag ute pa piren, och eftersom det ar en fiskby sa at jag grillad tonfisk med canarisk potatis och sallad. (lite mer kulturellt an nar jag at wienerbrod pa svenska cafeet San Agustin i mandes :P)
Idag gick jag och Rebecka till stranden, sen lag jag kvar dar tva timmar efter hon akt och jobbat. Lite brand, inte sa kul nar man ska ut och festa ikvall. (Ja, IGEN, jag vet) men det kan smink kanske fixa.
Nu ska jag se om jag hittar ett stalle dar jag kan framkalla min engangskamera fran december, sen ska jag ga ut med Monas mops Tequila. Lagom tills Rebecka slutar ska jag ha kopt varsin kebab pa Salamanca :)

Carnevalen

I helgen var det fest, och ALLA i playa del ingles var ute OCH utkladda :D Saaaa kul!
Jag o Mona hade guldfarg pa hela kroppen, Rebecka var playboybunny och Mathilda var katt. Vi gick ut redan vid 17 for da skulle paraden starta, men vi gick istallet ner till stranden med vin. Vi fick lov att sitta pa en uteservering fastan vi redan hade eget att dricka, och vi blev bjudna pa sangria :)
Senare gick vi till Yumbo och sen joinade vi paraden. Siken stamning! Och musiken var skitbra.. Var riktigt kul!
Idag ar min forsta dag pa "semestern", sitter pa ett internetcaf'e i San Agustin nu. Tankte satta mig pa det svenska cafeet sen. Och ikvall blir de antagligen ugang :P