Sommarplaner?

Javisst har människor sommarplaner.. Tillomed jag fastän jag knappt vet själv vilka de e.
Men såhär ser det ut just nu:
Om Jonna-kusin kommer hem från USA nu och svävar på moln och vill dit igen lika gärna som jag, så hänger jag på. Fast det finns ju många "om". Det  kostar massa... Och fröken Sanna nöjer sig inte med en 2-veckors semster. Nej, jag vill dit på en lååång semester. Helst för att jobba och stanna en längre tid. Men i USA kan man inte komma och stanna hur man vill. Måste ha tillstånd och krafs. Jag som är väldigt lite plugg-sugen nu kan tänka mig att plugga i USA. Nått intressant program, för det kan ju leda till bra jobb och tillstånd att bo där (i det långa loppet).
Fast det kostar maaassor med pengar.

En annan idé, det är att åka till medelhavet, närmare bestämt Mallorca! Kände ju att jag behövde ett break från Gran Canaria, och Mallorca har bara säsong på sommaren, medans Gran Canaria kan man åka till och få sol och värme året om. Sååå, jag och mina Mora-Kompis Rebecka tänkte åka till Mallorca på sommaren...Och sen tror jag att Gran Canaria kan va aktuellt igen till hösten. Svenska sommaren e faktiskt inte så fin som man brukar inbilla sig.

Och skulle nu inte något av detta bli av så får jag fortsätta leta jobb i Sverige och faktiskt hålla ut och stanna här hela sommaren. Då blir det väl att man e mest i Helsingborg och sen rätt mycket i Båstad. Kanske tillomed en vända till Visby.

Japp så ser det ut.. Annars då? Sov hos Kimmy och Andrea inatt, vi åt godis och såg på One Tree Hill. Mysigt att vara där som alltid! Lite läskigt var det att sova i det nya gästrummet. Okej, mycket. Men jag somnade sen. Andrea's fel att jag inte vågar sova i det rummet! ;)

Ikväll såg jag och ma och pa på "The Holiday" som var hyrd på min beställning. Jättebra! Lätt en favorit.
Imorgon ska jag träffa Natti, ungefär en miljon år sen sist! Och det blir party :) Hon fyller år på söndag.

Nu ska jag snart sova. Och som svar på kommentarerna i förra inlägget:
Ja, frågade mamma dagen efter, och som vanligt visste hon inget. Jag e van att hon går i sömnen, kan se det direkt nu. Fastän hon kan ha någorluna normal konversation och har ögonen öppna...Läskigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback