Advertising, Spinning & English

Min första lektion kl 8 på måndagar är Advertising, efter det har jag spinning (sjukt va?!) på ett gym ett par kvarter från skolan. Därefter har jag inget på tre timmar så när vi flyttat in i lägenheten som är så nära skolan kan jag ju gå hem därimellan. Kl 2.15 har jag English 1. Hatar sånt men måste ta den klassen om jag så småningom vill ha en degree.

Advertising känns skitkul :) Klart det känns mycket och svårt nu i början men det är intressant och läraren, Lorrie, verkade riktigt shysst. Boken som jag behövde till klassen "Kleppner's Advertising Procedure" köpte jag inte i skolans bookstore, eftersom de ofta är dyrare där. Så jag gick till andra sida gatan och köpte den där. 128 dollar!! Och den var BEGAGNAD!
Galet... Kommer behöva böcker till min business klass och english också...Hoppas det är billigare.
Som tur är kan man sälja tillbaka böckerna sen, få typ hälften tillbaka.

Åh måste bara säga - min klocka ringde 0600 eftersom jag nu när jag bor i Saras lägenhet måste först gå till busshållplatsen (15 min) sen åka buss (30 min) för o komma till skolan. När klockan ringde var det becksvart ute.
Men när jag gick utanför dörren kl 7 så var det sol och superhärligt väder! Åh va nice att bo i L.A!


Kommentarer
Postat av: sara moune

va skönt att allt börjar falla på plats :) Tänkte skriva till carolina ang hennes möbler men de hade du redan gjort, me stil,du e på dina tår ;)

kom nyss hem från barcelona, så hör av dig om de e nåt. puss

Postat av: Andrea

Åh, vad bra att din skolstart gick bra. Jag tänkte på dig. 6 pers från mitt jobb är i LA nu, har du sett dem? Jag kunde ju åkt med istället för någon av dem tycker jag... Det är så tomt utan dig. Känns overkligt att inte veta när vi ses nästa gång. Saknar saknar saknar! I Sverige har höstkläderna kommit i butik och jag har börjat spana stövlar till vintern. Efter Dominikanska och veckan på beachen i slutet av juli där känns det okej med höst/vinter nu. Jag är ju knäpp som trivs då. Du trivs i värmen och där är du nu. Sötaste LillaSystern! Vi längtar efter dig ALLA fem! Många kramar!

2008-08-26 @ 22:20:09
Postat av: Catharina

hej. jag har tråkiga nyheter: jag har inget höstlov. inget vårlov heller. jag har en påskhelg typ. vinterlov i två veckor. men dagen jag börjar har jag tenta, så måste plugga hela lovet troligen. :( hade verkligen sett fram emot att kunna åka å hälsa på. Får bli på sommaren i så fall om du är kvar då? (jag vet att du ska plugga mer än ett år, men du kanske åker hem under sommaren)



Beklagar, men jag betvivlar inte att du har massor av kul utan mig:P



jag hittade just några encentare, vill du ha dom? tänkte eftersom du är student och allt... :P

2008-09-01 @ 18:53:27
URL: http://liljahazard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback