Lägenhet!

I lördagskväll såg jag på craigslist.org en ny lägenhet som kommit upp, som hade öppet hus dagen efter kl 12.
Den lät perfekt. 2 sovrum och läget är också kanon. (Pico and 9th, vid Lincoln, alltså mellan havet och skolan)

Great location! French Chateau style building. Beautifully well landscaped building with central courtyard. Centrally located in Santa Monica. Walking distance from restaurants and retail Shops. Easy access to Santa Monica I-10/ 405 Freeway. Close approximation to Santa Monica High School and SMC College. Walking and Cycling distance from Beach and Promenade.

När vi sett den kände vi att det blev jättebra, lite dyrt men så har de varit med alla. Så vi bestämde oss för att "hålla" lägenheten så att ingen annan kunde ta den genom att ge dom en check. Vi bokade tid idag kl 10 på deras kontor på Wilshire Blvd för att skriva på papper. Min kusin Jenny följde med som stöd och för att se vad vi egentligen skrev på.
Så nu är den vår! Vi betalar första hyran+deposit på fredag sen får vi nycklarna och flyttar in den 29.
Har inte så mkt att flytta in eftersom vi inte har några möbler med de ordnar sig :)

Igår senare på dagen träffade vi en tjej Malin snackat med på redagboken, Freja. Så vi följde med henne och hennes kompisar till ett hotell i The Valley och bara drack champagne och hängde vi poolen. Nice! Perfekt söndag.

Kommentarer
Postat av: Maddie

Hej :)

Vad trevligt att hitta din blogg, jag är också i LA och ska plugga vis SMC :) Vad ska du läsa ?

/ Maddi

Postat av: Åsa

Åh vad roligt att ni har hittat en lägenhet, och så fort med. Och är det för dyrt sen i längden kan ni ju byta/flytta till en annan lite senare när ni har blivit lite hemma där :) Jag skickade ett sms häromdagen, vill bara veta om det kom fram? Pusskram!

2008-08-19 @ 18:59:58
URL: http://ausa.blogg.se/
Postat av: Catharina

grattis till lägenheten! va kul:) hoppas du hittar lite möbler nu med;) ska du med på kandykruisen i saras blogg eller är det nån annan sanna? Kram:) (btw: tror du ja hade kunnat komma till höstlovet? om ja nu har något vill säga:))

2008-08-20 @ 14:38:27
URL: http://liljahazard.blogg.se/
Postat av: Catharina

jag börjar på måndag. vet inget om när jag har lov än... men är väl nån gång i slutet på oktober eller i november. runt halloween;)



såg förresten: på surfthechannel.com kan man se "all dogs go to heaven" och en massa avsnitt av "alvin and the chipmunks", men bara de som är i usa;) tänkte på dig då. Fick du mitt mess btw? :P kramar!!!!

2008-08-21 @ 13:06:15
URL: http://liljahazard.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Jag ska plugga i USA och Santa Monica, kursstart är inte bestämt ännu, men hur mycket gav du för lägenheten. De flesta som jag har kollat på (med ett sovrum + vardagsrum + kök + badrum) ligger ju runt 10000 kronor om man ska ha något vettigt.

2008-08-22 @ 14:18:51
URL: http://www.smc.edu
Postat av: Anna

Pluggar du pa UCLA?

2008-09-19 @ 17:53:35
URL: http://hollywoodresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback