Stockholm

Jag är sen på att uppdatera, som vanligt.
Var i Stockholm och på Amerikanska ambassaden i måndags :) Åkte dit på söndagen och bodde hos Ulrica,
jättekul att se henne igen! Har inte träffats sen mars förra året, på gran canaria.. Men det kändes inte alls som det
gått så lång tid. Blev att vi snackade hela kvällen och jag gick och la mig hyffsat tidigt eftersom jag skulle åka från henne 0630 dagen efter. Hade tid hos Ambassaden 0800 och flera stycken har sagt till mig "Kom i tid"! så jag var där iaf 0730.
Kände mig duktig som hittade i Sthlm fastän jag bara varit där en gång innan.



På ambassaden var det hög säkerhet som väntat, såg ut precis som amerikanska ambassaden i Oslo. Stoor grå byggnad med höga stängsel/murar, övervakningskameror och vakter - och flaggan hissad :)
Fick gå in en och en i ett litet rum innan själva byggnaden, säkerhetskontroll. Fick lämna ifrån mig mobil, kamera och ipod. Väl därinne fick jag lämna ifrån mig alla papper och sedan vänta på att mitt namn ropades.
Mannen i luckan ställde några frågor sen var det klart... Åt luch med Ulrica sen gick vi en omväg runt hela Stockholm typ.
I klackar lämpligt nog. Flög hem vid 2130 och sov gott sen!
Fick passet med visumet redan i onsdes! Gick skitfort ju. Så de va bara o hämta ut de på ICA i lilla Påarp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback