Money money money

Assa jag far panik, jag kan inte andas...
Skypade nyss med ma och pa och de beratta hur mkt pengar jag har pa mitt svenska konto (som jag inte kan se harifran) och de va myyyycket mindre an jag trodde...
Jag far panik. Och idag som jag tankt kopa en ordentlig telefon istallet for min prepaid sugiga telefon som kostar svinmycket. Tanker inte ga fran skrap-telefon till skrap-telefon heller liksom, vill ha en jag gillar nar man enda skaffar en plan som man blir bunden till. Far se vad de blir.
Men jaha? Ska jag skita i allt och aka hem? Far lana pengar av ma och pa salange, jag vet att detta ar den allra dyraste terminen med deposits och mobler och skit. Men enda.. Hatar skulder.
Det positiva ar att jag kan dra ner pa mat och antligen bli smal..heeeheee....Sa sparar man pengar dar. fint!
Innan jag akte hit blev man lurad att man skulle ha saa mkt pengar i overskott, ja eller hur...
CSN inser inte hur mkt det kostar har, jag ar ju inte den enda svensken som ar orolig.
Ahh jag har ont i magen.

Kommentarer
Postat av: sara moune

gomman!! hoppas du mår lite bättre nu, du får hustla lite me babysitting, och du ALLA har de lika dan första terminen, och lite bättre för varje termin som går. o nudlar e ju allt du äter, va tänkte du dra ner till? apelsinklyfta?

kan inte säga mer än.. I feel uuuu, every month! och vi klarar de ska du se ;)

Postat av: Storebror

Önskar jag hade en miljon på banken (istället för att vara skyldig dom en) så jag kunde ge dig massa pengar. Det är jobbigt att vara student, hade inte jag jobbat extra när jag pluggade i Halmstad hade jag inte klarat av att leva på CSN. Men som du säger, det blir bättre efter denna terminen, nu har du ju lite möbler och så. Jag och A tänker på dig iallafall. Vi MÅSTE höras på skype nu nån dag, vi är ganska klara med lägenheten, bara lite tavlor, lampor och speglar kvar att sätta upp.



Kramar K

2008-10-08 @ 10:29:44
Postat av: henrietta

hej! hur gillar du skolan smc? trivs du? jag hade tänkt plugga där nästa höst kanske, så de skulle va skitkul att prata med nån som redan är där på riktigt :P

2008-10-08 @ 23:58:50
URL: http://henris.blogg.se/
Postat av: Anna

Aaaaaah :( Fan vad jobbigt...!! Som Sara sa, du far kora lite barnvakt, vi far ga ut lite mer jag och Adam hehe...hoppas det loser sig pa nagot satt.



Och dra inte ner for mycket pa maten, aja baja!



Kramis!



2008-10-10 @ 08:48:39
URL: http://hollywoodresan.blogg.se/
Postat av: anna

gumman.. de låter som du har de toppen där borta=)..

o de där med pengarna,tänk bara på tiden i oslo när du kännde hur allting va omöjligt o att de va kört,se hur de löste sig =)De e bara o kämpa på tjejen,åk inte hem du kommer klara detta jag vet de stumpan.



du vet hur du har tjatat på mig angående maten se nu till att jag inte ska få göra ddesamma me dig söta du... ska in o hålla mig uppdaterad oftare så jag set va som händer me dig =)..puss puss

2008-10-29 @ 01:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback