Back in business

Ja, det blev inte ett halvars uppehall, kom fram till ganska fort att jag inte klarar mig pa college utan dator!
Sa jag kopte en, den billigaste jag hittade pa bestbuy ($ 499) sen fick jag ju lagga till Office-program och Anti-virus plus att jag fick betala dom for att hjalpa mig installera, kan verkligen ingenting tekniskt sjalv o da ar det battre att det blir ratt fran borjan! Sa de slutade pa $ 740 men det ar fortfarande ganska billigt.
Men nu ar jag irriterad for vi kopte ocksa en san har router eller va de heter, men vi far inte den att funka fastan vi gor allt ratt, sa nu maste vi dit imrg igen, ahhh!
Mamma eller bror som kan sant har, kom hit och hjalp mig?

Forhoppningsvis kan jag nu blogga ganska ofta istallet :) Sa vad har hant den senaste tiden?
Flyttade in har i egna lagenheten den 29 augusti och den kanns kanon! Dagen efter blev de ett besok pa Ikea, ville ju kopa sang och annat som behovs. Jag korde freeway! Till Ikea i Burbank. Trodde jag skulle do och bad en bon men det gick jattebra. Fast det var svettigt, var en skitvarm dag och ingen ac i bilen. Sen svettades jag nog av paniken ocksa.

Nar vi hade plockat ihop allt sa tankte vi att vi kanske skulle slippa home-delivery och istallet fa plats med allt i Saras lilla sota Hyundai. Vi snackar stora paket innehallandes sangar och bord + tva madrasser,
Och vi lyckades! Preggade in allt, helt sjukt. MEN....Malin fick inte plats, haha! Och vi hade ingen sikt bakat...
Sa ut med allt igen och sa tog vi home-delivery pa sangarna och madrasserna. Fick det dagen efter och borjade bygga.
Javla meck, hade ont i hela kroppen dagen efter :P

I skolan gar det bra, redan mycket laxor. Det ar English, Advertising och Business som blir intensivt for mig. Sen har jag ocksa Fitness Lab (typ gym), Spinning och Counseling som ar softare. Skont att ha traning pa schemat sa slipper jag kopa gymkort och tvinga mig att ga dit.

Det ar ganska manga svenskar pa SMC har jag markt, lite drygt.. Men har traffat ett par trevliga. T.ex Lina som har varit au-pair har men som nu gar pa SMC. Vi fikade haromdagen pa Main street har i Santa Monica pa ett jattemysigt stalle som heter Urth Cafe. Tankte jag skulle va nyttig sa jag at en non-fat banana muffin, gott faktiskt.
Audrina fran MTV-serien The Hills satt vid bordet brevid. Kamera-teamet var inte dar tack o lov.

Onskar jag kunde va i Sverige imrg (lordag), Jenny och Mark gifter sig, hade velat va dar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback