Employment Authorization Card

Titta vad jag fick i posten. Nu far jag lov att jobba i USA :)
snyggebild, ser ut som en mupp. Nu far vi se om jag hittar natt skoj jobb eller om jag flyttar tillbaka till Sverige.


Update:

Tankte svara pa lite fragor. Tyvarr ar det ju inte bara att saga "Hej, jag vill jobba har" och sa vips har man tillstand :) Men ja, jag tror att alla studenter far lov att jobba efter att man uppfyllt vissa krav. Nu kommer jag inte ihag exakt men du maste iallafall ha en komplett utbildning, i mitt fall ar det en Marketing Certificate. Efter att jag kommit hit andrades reglerna sa nu maste man ha en langre utbildning (en degree) for att fa lov att gora en sakallad "Student post-completion Optional practical training". Det ar alltsa till for att man ska kunna jobba och fa erfarenhet inom de omrade man studerat. I mitt fall far jag jobba inom "Marketing, business management and related fields". Nar jag far jobb sa maste skolan fa veta var jag jobbar, alltsa kan jag inte ta vilket jobb som helst, utan de maste pa nagor vis vara relaterat till vad jag pluggat (vilket ar valdigt brett).
Jag hade mote pa International education office pa skolan den 1 oktober och hade da med alla papper och formular som behovdes for att ansoka om kortet. Det kostade $340 att ansoka. De sager att det tar ca 3 manader och jag fick kortet igar. Nu haller jag pa att soka jobb och min utbildning ar knappast maffig, bara en liten certificate ;) Det ar tufft pa marknaden nu, det vet jag, men hoppas fa jobb i januari sa att jag kan stanna. Jag "far lov" att vara arbetslos i 90 dagar, men rent ekonomiskt maste jag fa jobb direkt annars har jag inte rad att stanna februari. Liiite stressigt, men jag gor vad jag kan. Hoppas jag svarat pa fragorna :)


Kommentarer
Postat av: michaela

Åh jag håller på och fixar det nu! Var det svårt och hur lång tid tog det? :) Kul att få ett ansikte på hon som alltid skriver bra diskussioner i marketing! KRAM

Postat av: Catharina

Grattis!! Glad för din skull^^ Nu ska jag snart till Plantagen och köpa jord... :)



Kram:)

2009-12-06 @ 11:04:08
URL: http://liljahazard.blogg.se/
Postat av: Ma & Pa

Grattis gumman! Jättekul

PoK

2009-12-06 @ 11:27:37
Postat av: sandra

kan alla studenter få ett sånt och får du jobba med vad du vill? gud vad kul för dig!! :)

2009-12-06 @ 13:27:20
Postat av: M.F.

Varför har det tagit en sådan jävla tid?

2009-12-06 @ 16:25:31
Postat av: Anna

Ah vad roligt, grattis! Jag har samma kort :) Fast jag e inte lika snygg pa mitt LOL

2009-12-06 @ 22:30:05
Postat av: Lena

OJ Grattis Sanna!

Vad kul. Hoppas att du hittar något kul jobb.

Att du hittar jobb tvekar jag inte en sekund över.

Lycka till

KRAM

Lena

2009-12-14 @ 09:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback