SMC Spring


Forsta veckan i skolan ar verkligen meckig; folk overallt och nar man inte fatt in alla klasser man vill ha (for de ar fulla), sa maste man (jag) "crasha" klasser och helt enkelt hoppas att nagra andra inte dyker upp eller droppar sa att man kan fa en add-code och lagga till... Gjorde det med matten, crashade tva klasser, en igar 930 och en idag 930. Gillade den jag va pa igar mest sa tar den, fast add-coden funkade inte, sa ska fixa det imorgon.

Men men, jag gillar mina andra klasser iallafall, hade precis Marketing och det kandes bra!
Tar ocksa en career-planning klass och tva fitness-klasser; Pilates och "Boot Camp" ;)
Filmstudies tankte jag ta som en del av min General Education (som jag behover for min degree) Va pa den igar och jag gillade den, men den klassen tar man pa en annan byggnad som ligger 10 min fran Main Campus. Den slutar inte forran 2200 och da maste jag ga i ca 10 min till en busshallplats for att sen ta bussen till mig (10 min till). Det var morkt och laskigt och jag va sa radd att jag nastan grat. Gick forbi en trailer park, hemlosa, genom en mork tunnel och det kandes allmant dumt av mig att ga dar. Vagar inte ga dar 16 ganger till (bara en 4-timmars klass i veckan) sa jag tanker ta en dator-klass (business applications) istallet, On-line. Film-studies tar jag nasta termin pa en annan tid eller sa kanske jag har bil da eller natt.

Har INTE betalat skolan an, eftersom jag trodde dollarn skulle ga ner, men nu har den gatt UPP! Den ar varre an nansin och jag kanner san grym panik inombords och kanner ibland att mitt liv ar over helt och hallet...
Dollarn lag pa 6.50 nar jag kom hit i augusti, i detta ogonblicket ligger den pa 8.9....Det funkar inte. Det varsta ar att man ar helt maktlos, jag kan inte styra over en valuta?! 6.50 hade varit underbart!

Men jag forsoker hoppas pa de basta, livet ar sa oforutsagbart - keep smiling!

Kommentarer
Postat av: bina

aw, gumman! både det ena och det andra som inte lät kul alls! :( hoppas på att dollarn går ner snart så du slipper oroa dig så, men du har en sån förmåga att hålla dig uppe! you're the best :) puss

2009-02-19 @ 08:43:03
Postat av: Maria

Hejhej, tänkte bara fråga vad det är för ämnen du läst än så länge och vilka som är lätta /svåra? Ska börja plugga på SMC till hösten och är llite nyfiken :)

2009-02-19 @ 17:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback