Tack Caroline!!!

Alltsa vad skulle jag gjort utan Caroline?!
Mamma pratade med STA-travel som jag bokat igenom och fick veta att de inte kunde gora nagot innan mandag, och da skulle det antagligen va forsent eftersom min ticket skulle expire och da skulle inte min tillbakaresa i Augusti galla heller.. Fick hora att det va SAS som kunde fixa det lattast, eftersom det var dom jag skulle flyga med overseas (Washington DC-Copenhagen). Jag och Caroline akte till LAX 8 imorse, hittade inga signs som sa SAS sa vi akte till United dar de sa vi skulle till Tom Bradley terminalen. Kommer dit och far veta att SAS inte finns overhuvudtaget pa LAX, inget kontor, inte ens en representative. Aker tillbaka till United, dar Caroline skoter de mesta snacket, hon ar skitduktig medans jag trodde jag skulle do, ungefar. De pa United var precis lika otrevliga som de va igar, och efter mycket om och men sa satter vi mig som standby pa ett flyg till Washington. Vi hamtar mina vaskor som vi lamnat i bilen, och de som ar planerat ar att jag ska: Checka in vaskorna, HOPPAS pa att fa komma med  flyget (vaskorna aker i vilket fall som), och kommer jag inte med ska jag vara standby pa NASTA flyg osv. Val i Washington vet vi inte vad som hander, de far jag diskutera med SAS pa plats (jag sag framfor mig hur jag skulle bo pa flygplatsen, som i filmen The Terminal) MEN under tiden som jag checkar in mina vaskor sa pratar Caroline med SAS. Nar jag moter upp med henne sa har de over telefon fixat sa att jag kan aka samma rutt, for ingen kostnad, pa Mandagmorgon! Jippi!
MEN mina vaskor har ju precis rullat ivag for att aka till Washington! Jag far panik och tror jag aldrig mer far se mina vaskor, men vi springer runt och far veta att vi kan forsoka med bagage claim. Gar dit och nagon ringer och ber dom att, om de hinner, ta av mina vaskor. Hon sager att de kan ta ca en och en halv timme OM de kommer, annars flygs de tillbaka till LA senare. Jag satter mig pa golvet vid bandet medans Caroline gar for att prata med nagon annan. Efter ca 10 min kommer mina vaskor!!  Har stort leende nar jag moter henne med vaskorna och nu verkar allt faktiskt lost sig. Nu har jag ingen overvikt pa vaskorna eftersom jag packat ur annu mer grejer att lamna har. Mest skor och jackor och annat tungt, som jag hade velat ha med hem saklart, men det ar inte vart $200 i overviktsavgift tycker jag. Klarar mig.
Sa jag flyger 0600 mandagsmorgon, tanker va pa LAX vid 3 garna for att va pa den sakra sidan. Sen landar jag vid 7 pa Kastrup pa tisdag sa hamtar mina lilla pappa mig.



Till nagot helt annat, sag The Hangover med nagra kompisar igar pa bio. Tror det ar den roligaste filmen jag sett! Storebror, den ska vi se i sommar!


Kommentarer
Postat av: Bina

Vilket öde alltså! Så skönt att det nu löst sig till sist, ser så fram emot att träffa dig snart! :) Puss

2009-06-14 @ 09:39:37
Postat av: Bror K

Så glad det löste sig till sist, har varit så orolig.

2009-06-14 @ 14:42:49
Postat av: Chrille

LA ville att du skulle vara kvar, hoppas du kommer "tillbaka"



Lycka till med resan...



Saras bror


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback