St Patricks Day

Har aldrig direkt firat St Patricks Day men fastan det ar en irlandsk tradition sa gillar ju amerikanar att fira allt som kan firas. Sa pa tisdagen var det grona klader som gallde, jag hangde pa Malin och Su ner till Main St vid fem-tiden for att ga till nan Irlandsk pub. Kom pa att jag lanat ut mitt legg till en kompis sa nar jag horde av mig till henne sa skulle de ha fest dar hon bodde, sa jag akte upp dit istallet :)
Vi hade jattetrevligt, drack vin och babbla sen gick vi till hennes pojkvans lagenhet dar de va fest. Trevliga manniskor! Nan Jell-O shot slank ner men passade mig lite eftersom jag har lektion 8 pa morgonen pa onsdagar ;)

Fick skjuts hem av en kille pa festen och nar vi kom ner i parkeringshuset sa hjalpte vi en tant som skulle komma in, hon kunde inte falla ut sin rollator. Sen sager hon,
"Lyssna pa mig, jag fyller 90 ar nasta vecka. Vad jag har lart mig ar att det alltid ordnar sig. Kom ihag det, It will be OK!"

Tog verkligen at mig av det, har oroat mig natt extremt den senaste tiden eftersom jag forsoker fixa med allt infor sommaren. Min rumskompis ska aka tillbaka till Sverige tidigare eftersom hon hoppat av skolan, sa den 1 Maj behover jag en ny rumskompis, samtidigt som jag maste fixa nagon som kan hyra mitt rum hela sommaren. Detta suger all energi ur mig och for bara nagon dag sen brot jag ihop totalt. Men saker andras sa fort, olika fran vecka till vecka och jag tror och hoppas att allt ordnar sig :) It will be OK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback