Jordbavning

Blev skitradd nar hela lagenheten borja skaka, typ 5 sekunder. Satt i chock sen sprang jag in till min granne Su "yep, that was an earthquake" sa hon innan jag hann saga nagot. Skitcoolt men laskigt pa samma gang! Hoppas det inte bara var ett forskalv... (Kollade pa nyheterna, 5.0 var den).


Annars kan jag meddela att det ar 90% sakert att jag flyttar ut ur lagenheten. Vet inte om jag kan komma tillbaka till hosten men ska ga till kontoret i veckan och prata med dom och saga upp lagenheten. Tanker inte avboka min resa tillbaka hit i host an men vi har inte hittat nagon som kan flytta in over sommaren. Samtidigt har Caroline insett att hennes lov ar langre an vad hon trodde och funderar pa att aka till Sverige hon ocksa.

Jag gick till en counselor pa skolan i mandags for att fa prata av mig och se ifall hon hade nagot forslag. Hon var arlig och sa "you're screwed" och tyckte jag skulle skaffa en advokat...The american way! Sa dramatiskt, vill jag verkligen inte.
Senare slappte Caroline av mig pa kontoret pa Wilshire och jag kande mig valdigt Erin Brockovich nar jag strutta in dar for att prata med chefen. De forstod att allt som hant med tjejen som backa ur inte var mitt fel och vi diskuterade hur de kunde losas. Vi kom till en bra agreement och hade jag bara hittat nagon som bott har over sommaren sa hade det lost sig. Om ett par dagar ar det spikat, far se hur lange jag kan bo har innan de kickar ut mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback