Santa Barbara



Eftersom jag hade hyrbilen i 24 timmar och hade en ledig dag passade jag pa att gora en daytrip. Hamtade upp Anita, den australienska tjejen och korde 2 timmar norrut, till Santa Barbara! Och OH MY GOD, det var over mina forvantningar, sa himla vackert. Staden kallas for The American Riviera och jag forstar varfor, vadret och naturen med alla blommor kanns valdigt europeisk. Santa Barbara har spansk historia och det marks pa arkitekturen, kandes verkligen som man var utomlands! Dar ar sa rent och gulligt, tillomed vanliga resturanger som burger king och starbucks gor de gulligt. Allting passar in liksom. Var nere vid stranden sen tog vi en trolley upp for State Street, typ huvudgatan. Gick och kollade i alla sota sma butiker, supermysigt. Rekommenderar alla som kan att aka dit.




Kvallen slutade lite ovantat. Kollade inte vagbeskrivning hem for jag tankte att det kan inte va sa svart. Pa 101 S och det borjade bra men sen fick jag en kansla av att det var valdigt fel. Pendlade mellan paranoja och sjalvsakerhet sa nar jag passerade en skylt dar det stod "Lost Hills" tankte jag att det var bast att stanna och kolla vagbeskrvning anda. Det lat inte bra liksom haha. Visade sig att det var ratt, bara ett annat alternativ som tog ungefar lika lang tid. Nar jag sag skyltar mot Santa Monica fick jag san mys-hemma kansla och var sa trott och glad att va hemma. Vad upptacker jag da?! Jo att jag inte har nagra nycklar! Dorren lases automatiskt nar jag gar hemifran sa jag visste inte om jag last in dom i lagenheten eller tappat dom i Santa Barbara... Normalt ar detta inget problem eftersom jag har 2 roommates, men Alex hade last ute sig tidigare pa dagen och kort ner till en kompis i O.C och Allie var i San Diego. GREAT! Kusin Jenny to the rescue, korde och crashade hemma hos henne. Stackars australienskan, erbjuder jag henne boende hos mig sa kommer vi inte ens in haha.
Upp 7 dagen efter, skulle lamna hyrbilen kl 8 pa morgonen och jobba 945 sa var tvungen att komma in i lagenheten darimellan. Efter jag lamnat bilen gar jag till vart leasing office som oppnar 9. Men redan 815 sag jag en maintenance kille dar som ringde ett samtal och fixade extra nyckel till mig. Rusade hem sen korde jag Saras bil och hamtade Anita och hennes rasvaskor hos Jenny i Venice. Fort hem och byta om sen till butiken och oppna den. Pheeew va stressigt men det ordnade sig :) Ar bara saaa glad nycklarna var hemma och inte borttappade!


Santa Barbara♥


Nycklar♥

Kommentarer
Postat av: Renesigrun

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback