Driving Test


Nu har jag bott i USA i 2 ar och fastan jag oftast inte har bil sa var det pa tiden jag bokade tid pa DMV for mina test. Efter en viss tid maste man skaffa Cali License. Det skriftliga gjorde jag forra manaden sen fick jag tid for korprovet den 24 aug (igar).
Medans Sara ar i Sverige passar jag hennes bil, fast den ar inte alltid den mest palitliga bilen och DMV ar ganska strikta med bilen. Tog det sakra fore det osakra och hyrde en bil pa Enterprise. Killarna dar var skit trevliga sa jag gick faktiskt och sag en av dom gora improv stand up comedy i mandags.

Iallafall! The big day! Driving test. Provet var 930 sa jag hamtade bilen 8 och korde runt for och vanja mig vid bilen, en KIA. Som allt annat i USA har DMV en drive thru for kortestet. Sa jag stallde mig i kon och vantade pa min tur.
Min ruta ar nere sa jag tjuvlyssnar pa dom fore om vad de behover kunna. sa hor jag hur han ber henne visa hand-signal. Handsignal?! What the fuck ar det? Fort som fan googlar jag driving test hand signal pa telefonen och ser hur man gor dom. Tack gud for dagens teknik. Men sjalvklart tabbade jag mig lite anda.

Det blir min tur. Och forst vill de alltid kolla sakerheten, att ljusen fungerar som de ska osv. Han ber mig: 
-"tryck pa bromsarna, -tuta, -vanster blinkers, -hoger blinkers"... Oopsies! Jag far hjarnslapp och trycker pa den hogra, istallet for uppat pa den vanstra. Vindrutetorkarna blir helt hysteriska! Haha, och jag fattar fortfarande inte varfor blinkersen inte fungerar. Vadda blonde-moment?? Fick stopp pa vindrutetorkarna efter vad som kandes som en evighet och fortsatte...
Emergency brake? visar. Armsignals? dom visar jag stolt upp. Headlights? visar. Defrost? visar.
Windshield wipers? - Oh, I know that one already! sager jag med glimten i ogat och han skrattar.

Tur killen hade humor. Sen hoppade han in i bilen och vi korde runt i 10-15 minuter, sen var det klart.

Jag klarade det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback