Que pasa?

Tankte uppdatera om jobb-fronten.
Jag har inget jobb an men hoppas verkligen att jag har natt snart. Behover heltids jobb sa fort som mojligt och jag letar och letar. Manga fragar hela tiden "har du fatt jobb?" och det ar nastan som nar man holl pa med korkort for nagra ar sedan. Man forstar att folk fragar for de ar nyfikna och bryr sig, men det ar trakigt att svara "neeej". Sjalvklart far ni fraga, jag bara onskar jag hade roligare svar ;)
Redan i november gav jag mig sjalv en deadline: har jag inget jobb innan 15 januari sa bokar jag flyg hem och flyttar ut harifran 1 februari. MEN nu nar deadlinen ar passerad sa kanner jag att jag kan inte ge upp, jag ar inte klar har. Vill bo har atminstonde 12 manader till och det ar i princip nu eller aldrig jag far lov att jobba har. Saaa jag kommer satsa mina sista pengar och bo har februari ut ocksa. Och helt enkelt hoppas jag far jobb sa att jag kan stanna mars OCH resten av aret. Det ar san jakla konkurrans med jobb nu och jag har ingen fin utbildning i bagaget direkt (akte inte hit for utbildningen, jag ville bara bo har). Men jag har som sagt hopp. Nagot samtal jag vantar pa, nagot besok som ska goras, nagot intervju jag ska pa osv...

Vill ju inte flytta ifran denna utsikten.


Hall tummarna!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lycka till med jobbsökandet! Hoppas du hittar nåt, jag kommer vara i samma situation snart. När jag slutar skolan behöver jag oxå hitta jobb, annars får jag åka hem till Sverige, och det vill jag inte!!

Postat av: Anna

Hoppas du får jobb snart. Jag går i skolan och I cant wait til it's over. Vill inte heller gå i skolan men ändå chansen att bo här haha..

2010-01-19 @ 00:50:39
URL: http://indelaware.blogg.se/
Postat av: sofia

Hoppas du får jobb, lycka till med sökandet. Jag letar själv efter boende i Santa Monica, några tips? Svara gärna på min blogg så jag inte glömmer bort:)

/Sofia

2010-01-19 @ 21:05:02
URL: http://sofiasview.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback