New York, dag 1

Forsta dagen i New York var en sondag och Alex's mamma var ledig sa hon var jattegullig och korde oss runt Manhattan sa jag skulle fa en bra overblick. Vi hade med oss deras hund Daisy i bilen och stannade forst for bagels och starbucks.


Har bor Alex.

Daisy!


Kande inget storre behov att aka hela vagen ut till Statue of Liberty men vi stannade sa jag kunde se henne :) Korde forbi Ground Zero, och genom flera omraden (Wall St, Soho, Meatpacking District, Tribeca, visade broarna osv osv).



Ground Zero

Pa kvallen skulle vi ut och ata med hennes foraldrar och bror, men jag hade ett par timmar innan middagen sa jag begav mig ut sjalv for att ga i Central Park. Av en slump var en bekant till mig ocksa i parken sa jag motte upp med honom och tog ett glas vin vid The Boathouse som ligger vid en sjo i parken, jattetrevligt.



Gick med hennes familj till Sushi of Gari, och det var utan tvekan den godaste sushin jag nansin atit, himmelriket!
Efterat vill man ju ha nagot sott och Janice, Alex's mamma alskar milkshaksen som finns pa ShakeShack, som lag precis vid Sushi stallet. Yuuumm, komplett middag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback