New York, dag 2




Dag tva borjade jag med att springa en runda i Central Park, motion och sightseeing i ett ;) Hos Alex har de en som jobbar hos dom som stadar och lagar mat sa hon fixade frukost till mig efter min runda. Begav mig ut pa egen hand med tunnelbana mot Union Square och sen promenerade jag ner mot Soho. Det blev riktigt varmt, nastan 30 grader sa det var en perfekt dag for att bara ga runt och utforska :)




Tog mig vidare mot Times Square, och det var sa himla harligt vader sa jag satt pa nagra trappor mitt pa Times Square med en is kaffe och bara njot. Gick in i massa olika affarer, bland annat M&M butiken, for den kan man ju inte missa :) Kopte biljetter till en off-broadway musical "Newsical the Musical", sa Alex kom ner och motte mig sa gick vi och sag den. Riktigt bra, en blandning av komedi show och musical.






Times square maste man ju uppleva pa kvallen med, det kanns valdigt NYC. Vi gick forbi affaren American Eagle dar de hade en stor reklam screen och vi sag att man kunde fa synas dar. Haha sa om man kopte nagot fick man ta en bild som de sen visade over hela Times Square! Ratt haftigt sa de gjorde vi saklart. Vara 15 seconds of fame ;)




Sen borjade de regna.


Alex hade tidigare berattat om hennes favorit-efterratt stalle som hette Serendipity 3. De stangde precis nar vi kom dit men hann med var bestallning, tack o lov :) De ar kanda  for sin "frozen hot chocolate". Later lite konstigt men de va sjukt gott.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback