New York, dag 3

Tisdagen var min museum dag. Borjade pa Metropolitan Museum of Art, sa jag lagger upp lite bilder darifran:










Alskar sana har malningar med massa farg.


Catharina, tankte pa dig nar jag sag dessa sma gubbarna, Catha-konst.





Nar jag var klar gick jag tvars over parken till nasta stopp.


American Museum of Natural History!
Tog inga bilder utifran for de holl pa att renovera, men de forsta jag mottes av nar jag kom in var en dinosaur haha.




Museumet var sa sjukt stort och jag skulle ju envist ga in i alla rum sa var lagom trott efterat, overvaldigad av information. Gick bort till ett svenskt cafe jag blivit tipsad om, Fika. En svenk latte och smakakor var precis vad jag behovde :)



Pa kvallen at vi hemma hos Alex sen begav vi oss ut for o ta en drink. Tankte forst The Plaza men den baren var inte som vi tankt oss. Vi gick vidare till Empire Hotel som hade en jattemysig bar. Jag tog ett glas rott och Alec valde en drink fran deras drink-meny som hade GossipGirl tema haha.
Vid stangning hangde vid med bartenderna, de skulle vidare till en klubb men vi begav oss hem.


The Plaza

Empire Hotel




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback