Fire

Stod och lagade mat igar. Alla tre rumskompisar hemma. Jag kokar potatis och Alex lagger in ett brod i var toaster-oven. Nar jag gar till spisen for att kolla potatisen ser jag att brodet brinner! Far inte sadar panik direkt utan sager snarare till de andra "Fire....Fireee... FIRE!!"
Alex drar ut kontakten och jag springer och hamtar brandslakaren fran korridoren, men vi vill inte spruta ner hela koket liksom sa Alex far for sig att vi ska bara ut den brinnande toaster-oven till sop-rummet och spraya den dar. Problemet med de ar att korridor-alarmen ar mer kansliga for rok och sant sa de gar av i hela byggnaden! Alltsa hela huset tjuter. De hande for natt halvar sen ocksa (annan lagenhet) sa vi visste att brandkaren skulle va har inom ett par minuter. Great. Sa jag sprang ner (i mina rosa pyjamasbyxor), och fick saga till alla de andra som evakuera huset att de bara var en toaster oven som borja brinna (pinsamt). Och visst, sen hor man sirenera och runt hornet kommer en brandbil farande. Forklara for brandmannen vad som hant och de gick och stangde av de jakla alarmet. De kom upp och tittade sa att allt var safe och verkade inte alls overaskade, brandalarmet gjorde sitt jobb liksom. Men vi skulle burit ut den pa balkongen istallet for soprummet...



Idag var den borta :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback