Exchangestudent 2003-2004

Hittade min gamla lunarstorm-dagboki min e-mail nar jag rensade. Det ar ett ca 30-sidigt word dokument dar jag kopierade allt fran Lunarstorm innan jag raderade den. De enda inlaggen jag sparade var ifran mitt utbytesstudent ar i Tacoma, WA 2003-2004.
Sa himla kul att lasa, har kommer ett litet urdrag fran min Homecoming dance pa Curtis high School:

"Japp forra veckan var det homecoming week, vilket innebar homecoming assembly, fotballgame och saklart, homecoming Dance. Det var aven dress-upp week.
Som jag skrev om i min forra dagbok.
Pa the assembly ar det folk som upptrader (fran skolan) klasserna tavlar, Pa min skola har vi sophmore, junior och senior. Jag ar Junior som ar samma sak som tvan i sverige. Dom berattar vilka som blivit valda till Homecoming king and queen. Det ar seniors som kan va med i det.
Infor the homecoming dance gjorde jag mig i ordning hos ambur, hon lockade mitt har. fint =)
Sen hamtade vi upp John, min date, eftersom vi alla akte dit i Amburs bil.
Jag, John, Ambur, Jeff, Mark och Anna at forst pa Shari’s. John va sa gullig, han betalde for min biljett till the dance, min middag, fotona som man tar pa dansen ($40)! och han gav mig en ros. Jag vet att han vill ha mig som flickvan men jag tycker bara om honom som van. pa the homecoming dance var det som ett disco, bara bra musik, hiphop/rap o sant =) Dansade me John nagra ganger men sen ville Bill dansa med mig, fragade John om det va ok och det var det."


Haha, gud vilka minnen som kommer tillbaka. va bara 16 ar, liten knatt ju.


Ett julinlagg:
"Mhm, da var det min forsta jul utan familjen, klart jag saknade dom men hade en kul jul har med =)
something about christmas time..
Min danska kompis var har eftersom hon inte har en familj just nu, sa hon va hos oss pa julen sa att hon inte skulle va ensam.
Jag fick bland annat en jattefin klocka av min vardfamilj och min vardmammas foraldrar.
Sen lite trojor och jeans och en Marilyn Monroe bok m,m.
Av mina foraldrar (sverige) fick jag parfym bland annat och en massa andra grejer, blev sa glad :)
Idag fick jag ett brev fran The United States Achievement Academy.
Det stod:
The United States Achievement Academy is proud to announce that Sanna Jonsson has been honored nationally by Ms. Kathy Walker of Curtis Sr High School. Sanna has been officially nominated as an USAA National English Award winner.
Jaha? ojda. Jag visste inte att jag va sa pass duktig. Iallafall betyder det att jag far massa fordelar tydligen och mitt namn ska sta i USAA National Awards Yearbook.
och om jag vill kan jag ha en bild dar.
Jag tycker inte att jag e sarskillt bra i min English Class, men tydligen tycker min English larare och en del andra de. Va ju lite trevligt =)
Pa nyar ska min vardmamma ha en fest med 80 tals tema, och vi har lovat min danska kompis att hon ska fa komma sa sen hittar vi kanske pa natt me mina kompisar, fest eller natt. yey!
Nu har jag varit har 4 manader. 6 kvar"



Ett inlagg fran januari 2004:
"Mm, I mandags var det forsta skoladagen efter winterbreak.
Hade varit massa varningar om snostormar o sant och pa mandagen hade vi 2 hour delay, dvs vi borjade 9.45 istallet for 7.45 som vi annars borjar varje dag.
Hehe sen va skolan stangd pa bade tisdag och onsdag.
Dom visar pa nyheterna pa en textremsa vilka skolor som ar stangda.
Idag hade vi ocksa 2 hour delay sa fick sova lite extra..hehe
Men det e enda kul att va tillbaka i skolan, men svart att komma in i rutinen att ga upp tidigt varje morgon. Fast jag gillar skolan och folket och amnena :)
Ska ha nya amnen efter den 20 januari, eller halften ar nya tror jag.
Har borjar planera mina foraldrars besok nu, 2-12 april ungefar.
Dom stannar i Tacoma/Seattle i kanske 4 dagar sen aker vi ner till Los Angeles.
Yey :)
Nu i helgen ska jag till Leavenworth med de andra utbytesstudenterna, jag umgas mest me Katrine fran Danmark, men killarna e ocksa shyssta. Brukade umgas me en tjej fran Australien ocksa men hon aker hem snart for hon valde att bara va har ett halvar.
Jag gillar INTE tjejerna fran Tyskland, dom vill jag mest strypa.
Deras javla kacklande pa tyska och deras fula tyska accent driver mig till vansinne.
Detta later nog konstigt men jag stor mig pa en tjejs ogon, dom e ackliga.
Fast haller mig till Katrine (kallar henne Kiki ibland, haha) och killarna och Ana fran Spanien e shysst ocksa.."


Jag bodde hos Amanada och Rob, det var 26 och 33 ar gamla da. Det var 7 ar sedan och nu har de tva sma pojkar, jag var ju uppe och halsade pa over
Thanksgiving forra aret :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback